Western Paket Grundbok I & II

Western Paket Grundbok I & II

Western är ett rollspel satt i Amerika 1876 100 år efter att USA blev en självständig nation elva år efter det amerikanska inbördeskriget i det mytomspunna vilda västern. Det är en brytningstid då flera stora konflikter ställs på sin spets och nya teknologiska genombrott förändrar vardagen. Den sista vildmarken är inte erövrad och knappt ens kartlagd samtidigt som moderna kommunikationer gör att du kan ta tåg över hela kontinenten på en vecka. Revolverdueller på dammiga bygator pågår sida vid sida med indiankrig på de stora vidderna gruvruscher i vildmarken och det myllrande folklivet i en miljonstad som New York. Det är en tid och en plats fylld av konflikter och drömmar som bara väntar på sina hjältar och antihjältar. Det finns mängder av äventyr som behöver huvudpersoner rollpersoner! Motsättningarna från kriget kastar långa skuggor i form av bitterhet och misstro. En annan rest från kriget är alla de vapenvana krigsveteraner som vant sig vid att använda våld för att få som de vill. Alla dessa döda har samtidigt gjort spiritismen till en av de största rörelserna där många sörjande vänder sig till medier för att få kontakt med någon på den andra sidan. Det är brytningstid då allt förändras. Rollpersonen är Grundbok I till rollspelet Western för allt börjar med den roll just du spelar. Här hittar du allt för att göra din egen rollperson att spela med som samtidigt får ett personligt förhållande till spelvärlden genom att du kan slå fram Livsöden för dig själv och dina närmaste. Boken är full med verktyg som gör det lättare att komma igång och spela. Systemet är så flexibelt att det är roligt att lägga tid på de där små detaljerna som gör just din rollperson unik samtidigt som du kan utgå ifrån någon av de 33 Roller som finns för att snabbt kunna komma igång och spela. Du kan välja mellan tre olika Nivåer som motsvarar tre skilda sätt att spela och kanske än viktigare visar hur förlåtande spelvärlden är mot er. Fördelar och Nackdelar är med och definierar just din rollpersons personl ighet samtidigt som du måste använda dina begränsningar för att få nytta av dina styrkor. Den första regeln i Western är enkel allt rollpersonerna tar sig för får konsekvenser. Därför ägnas ett helt kapitel i Regelboken åt rykten och hur rollpersonerna blir bemötta när deras handlingar blir kända. Strid och vapen ges stor plats med över hundra bilder på tidstypiska vapen. Skador och sjukdomar har sin givna plats liksom hästar riddjur och jakter. Dessutom får du chansen att hantera det övernaturliga. Du får verktyg för att fylla ut den spelvärld rollpersonerna möter där det finns färdiga mallar för allt från lagmän till laglösa stadsbor och indianer. Du hittar exempel på olika kampanjupplägg beroende på om ni vill spela skitig realism längre kampanjer eller spaghettivästern och dessutom en äventyrsgenerator. Allt avslutas med introduktionsäven

Läs mer om Western Paket Grundbok I & II

Western Paket Grundbok I & II

Sport & Fritid

    Hitta Sport & Fritid även hos:





Rulla till toppen