Webbstrategi : Verktyg för en digital värld

Webbstrategi : Verktyg för en digital värld

Internet är stort, komplext, mångfacetterat och dessutom under ständig förändring. Det är också verksamhetskritiskt. Därför är det angeläget att ha en webbstrategi, en övergripande plan för hur man gör rätt saker – på rätt sätt – i rätt ordning – i digitala kanaler. Den här boken är skriven för dig som på något sätt påverkar din verksamhets internetnärvaro. Den ger dig svar på alla de vanligaste frågorna: Vad innehåller en webbstrategi? Vilka frågor ska den besvara? Hur använder man strategin som ett styrverktyg? Läs mer Steg för steg leder författaren dig igenom processen – från i vilka situationer du behöver en strategi och hur du planerar och genomför strategiprojekt, till hur du formulerar strategiska riktlinjer, sätter upp mätbara mål och tar fram en handlingsplan. Parallellt får du följa flera exempel från verkliga webbstrategiprojekt. När webbstrategin är på plats vet du vad som ska göras för att företaget ska nå sina mål. Hur det ska göras, det vill säga hur de taktiska aktiviteterna ska definieras i detalj och genomföras, behandlas inte i en webbstrategi och därför inte heller i den här boken.

Läs mer om Webbstrategi : Verktyg för en digital värld

Webbstrategi : Verktyg för en digital värld

Ekonomi & Juridik

    Hitta Ekonomi & Juridik även hos:





Rulla till toppen