Starka varumärken är ofta ett företags värdefullaste tillgång. Att utveckla starka varumärken kan därför betraktas som en värdeskapande process. En grundläggande förutsättning för att denna process ska bli framgångsrik är att den föregås av noggrann analys. I Varumärkesstrategi ger Frans Melin en handfast vägledning i konsten att utveckla starka varumärken. Med utgångspunkt i sin breda teoretiska och praktiska erfarenhet presenterar författaren ett stort antal innovativa begrepp och modeller, vilka fungerar som kraftfulla analysinstrument i samband med den varumärkesuppbyggande processen. Hur dessa instrument kan användas illustreras med hjälp av tre djupa fallstudier – Nicorette, Arla och Findus. Utöver dessa är boken rikt illustrerad med exempel på framgångsrik varumärkesuppbyggnad inom en lång rad olika branscher. Varumärkesstrategi har blivit ett standardverk för alla som arbetar professionellt med varumärken och inom högskoleutbildning. Varumärkesstrategi är en bok som är både inspirerande och utmanande. En bok som är som ett välkänt varumärke. Mycket värdefull i rätt händer. Varumärkesstrategi har tilldelats ett heders omnämnande som Årets Marknadsföringsbok år 2000 med motiveringen: ’Författaren ger på ett utmärkt sett praktisk vägledning för den varumärkesuppbyggande processen’.
Läs mer om Varumärkesstrategi – Om konsten att utveckla starka varumärken
Hitta Ekonomi & Management även hos: