Human Resources området befinner sig i en genomgripande förändringsfas. Stora delar av traditionellt HR-arbete som administration av löner och förmåner automatiseras och läggs ut på andra företag. Därför är det dags att förändra och utvidga HR-funktionen. En viktig del av denna förändring är att HR tydligt inriktas på att skapa värde som levereras till kunder, investerare, medarbetare och chefer. I Värdeskapande HR lägger Dave Ulrich och Wayne Brockbank fram en handlingsbaserad modell för hur denna omvandling kan se ut. De presenterar ett antal kriterier som främjar värdeskapande och går igenom vad HR-ansvariga måste göra för att uppfylla dessa. De bör – noga bevaka händelser i omvärlden och vid behov anpassa HR-arbetet efter dessa – skapa ett tydligt samband mellan HR-arbetet och det värde som det skapar för olika intressenter – prioritera HR-processer efter vilket värde de skapar – se till att HR-avdelningens strategi och organisation stödjer företagets affärsidé – ge alla HR-medarbetare relevant kompetensutveckling. Boken innehåller flera verktyg och praktiska exempel för att utvärdera och förbättra HR-funktionen inom olika typer av företag. Den riktar sig främst till personer som arbetar med HR, men även andra personalgrupper kan ha nytta av dess idéer.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…