Det här är storyn om den sociala generationen. De är våra barn elever kunder och anställda och de är den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv vad värderar och ogillar de och hur och varför skiljer de sig från tidigare generationer? Johannes Gustavsson en av personerna bakom sociala medie-tidningen Oh My Vlog entreprenörs-podcasten Drömpodden och influencer-eventet Tubecon Sverige avkodar i den här boken de digitala infödingarna. Skildringen av den sociala generationen fördjupas genom intervjuer med forskare och influencers. Med bättre kunskap kanske vi inser att allting inte var bättre förr. Och får nya perspektiv i våra roller som förälder lärare chef och kommunikatör. Johannes Gustavsson (född 1997) är rådgivare och föreläsare inom digital kommunikation. Han är en av Sveriges få verkliga experter på den sociala generationen. Bland kunderna finns allt från ledningsgrupper till skolpersonal som vill veta mer om vad dagens unga gör på nätet. Johannes undervisar även på Sälj & Marknadshögskolan i Göteborg. Detta är hans första bok.
Läs mer om Uppfödd på nätet : lär känna den sociala generationen