Unga matematiker i arbete – Taluppfattning och de fyra räknesätten

Unga matematiker i arbete – Taluppfattning och de fyra räknesätten

Den här boken skiljer sig från många andra böcker om matematik­undervisning. Unga matematiker i arbete syftar nämligen till att utveckla elevens förmåga att resonera och tänka som en matematiker. Boken beskriver lärande i matematik som en spännande resa i ett landskap som består av centrala matematiska idéer, strategier och modeller, där elever gemensamt diskuterar, ifrågasätter samt reflekterar över matematiska idéer och argumenterar för sin ståndpunkt. I boken visas att matematiska modeller inte bara utgörs av beräkningar utan också kan representera det matematiska tänkandet. I fokus står taluppfattning och de fyra räknesätten. Boken behandlar matematikundervisning från förskoleklass till årskurs fem och vänder sig till lärarstuderande, lärare och föräldrar som vill hjälpa sina barn att tillgodogöra sig matematiska kunskaper som går i linje med grundskolans kursplaner.

Läs mer om Unga matematiker i arbete – Taluppfattning och de fyra räknesätten

Unga matematiker i arbete – Taluppfattning och de fyra räknesätten

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen