Tjänsteinnovation

Tjänsteinnovation

Tjänster är det som just nu skapar tillväxt i Sveriges ekonomi: men vad är det egentligen som växer och hur kommer det sig att företag som Spotify, Ikea eller King (Candy crush) på kort tid kan bli stora och högt värderade? Vad är det som gör att våra svenska industriföretag som Ericsson, Tetra Pak eller SKF är så intresserade av tjänster? Eller vad är det som får EU att satsa 80 miljarder euro på tjänsteinnovation? Det handlar om en tro och förhoppning om framtiden och att det är tjänsteinnovation som kommer att generera välstånd för framtida generationer. Denna bok beskriver vad en tjänsteinnovation är och hur man ska arbeta med det. Tjänsteinnovation utgår från det värde som samskapas med kunden eller användaren. Resultatet kan kategoriseras till ett antal olika innovationstyper: • Processinnovation • Affärsmodellsinnovation • Varumärkesinnovation • Social innovation • Upplevelseinnovation • Beteendeinnovation. ”Äntligen så förklaras tjänsteinnovation! Detta i en tid då tjänsteinnovation står högt på agendan för företag och offentlig sektor. Boken hjälper alla som arbetar med innovationsfrågor att tänka kring tjänster och innovation.” Peter Svensson, Handläggare, Vinnova

Läs mer om Tjänsteinnovation

Tjänsteinnovation

Ekonomi & Management

    Hitta Ekonomi & Management även hos:





Rulla till toppen