Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan : med barns lärande i fokus

Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan : med barns lärande i fokus

Varje förskola ska bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete. Genom att planera, följa upp och utveckla verksamheten utifrån läroplan och styrdokument skapas rätt förutsättningar för barns lärande och utveckling samt för en likvärdig utbildning. I boken Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan – med barns lärande i fokus berättar författarna om en modell för hur man kan arbeta med systematiskt kvalitetsarbete. De visar hur du kan planera, genomföra, utvärdera och analysera förskolans grundverksamhet och utvecklingsområden. De ger också konkreta tips på verktyg och processer som underlättar detta viktiga arbete. Den här utökade upplagan innehåller ett nytt kapitel om att följa det enskilda barnets förändrade kunnande. Författarna kopplar teori till praktiska exempel och boken fungerar därför som en praktisk handbok för dig som vill skapa ett systematiskt kvalitetsarbete med barns lärande i fokus. Om författarna Anja Mistrén är förskolechef och Anne-Lie Armerö är biträdande förskolechef. Tillsammans har de arbetat fram en struktur för det systematiska kvalitetsarbetet för kommunala förskolor i Linköpings södra skolområde. Det nya kapitlet är skrivet av Per Sandsborg, förskollärare och kvalitetskoordinator i Linköpings kommun och arbetar med kvalitetsutveckling mot förskolan.

Läs mer om Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan : med barns lärande i fokus

Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan : med barns lärande i fokus

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen