Steve är en ung mellanchef i reklambranschen som är på väg att förlora jobbet. Genom sina samtal med Cayla, en skicklig magiker och mentor, inser Steve vad han kan uppnå om han tar eget ansvar för situationen i stället för att välja rollen som offer. Under de senaste 25 åren har miljtontals chefer i både stora och små företag tillämpat Ken Blanchards ledarskapsfilosofi. Upptäck Ken Blanchards senaste tekniker i Självledarskapet och En-minuts-chefen och de positiva resultat du kan uppnå genom att tillämpa dem! I den här underhållande och lärorika boken berättar Ken Blanchard och hans medförfattare om Steve, en ung mellanchef i reklambranschen som är på väg att förlora jobbet. Genom sina samtal med Cayla, en skicklig magiker och mentor, inser Steve vad han kan uppnå om han tar eget ansvar för situationen i stället för att välja rollen som offer. Cayla bygger sitt mentorskap på vad En-minuts-chefen lärt henne. Hon förmedlar självledarskapets tre trick till Steve tre tekniker som inte bara gör det möjligt för honom att behålla jobbet utan också får honom att förstå vad han behöver för att kunna fortsätta lära, växa och lyckas i sitt arbete. Huvudbudskapet i Självledarskapet och En-minuts-chefen är att man kan öka sina möjligheter att påverka. Med rätt inställning och genom att ta eget ansvar blir det lättare att fatta självständiga och framgångsrika beslut. Översättare: Bitte Wallin
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…