Så gör du en marknadsplan och kommunikationsplan består av pdf. mallar med frågor att besvara om ditt företag och olika strategimodeller att använda för att ta fram din strategiplan. Du får ett levande dokument och en bra överblick över ditt företags aktiviteter och marknadsmöjligheter. Din marknadsplan och kommunikationsplan behöver inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med processen och att planerna inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du aktivt använder i ditt dagliga arbete. Strategimallarna och modellerna passar för dig som vill komma igång med att utveckla ditt företags tjänster produkter och marknader samt effektivisera kommunikationen för din utvalda målgrupp. Så gör du en marknadsplan och kommunikationsplan är skriven av civ.ek Anders Lundstedt som har en lång erfarenhet som marknadschef och marknadsplanering i företag som Cloetta Aller Media och Almedahls. I dag driver han den egna marknadsföringsbyrån Action Marketing sedan 2014 och hjälper sina kunder med bl.a. marknadsplanering för att utveckla lönsamma kunder.
Läs mer om Så gör du en marknadsplan och kommunikationsplan