Har det någon betydelse om lekrummet är planerat med ändamålsenligt eller neutralt material? Om hallen är placerad på neder- eller övervåning, innanför eller utanför en avdelning? Och vad sker när hallen får fungera som ett möjlighetsutrymme för l…
Relaterade produkter
En flerspråkig förskolas didaktik i praktiken
Syftet med denna studie är att undersöka och analysera en…
Marie Bendroth Karlsson Bildskapande i förskola och skola
Den grundläggande frågan i denna bok är vad som hindrar…
Cecilia Caiman, Inger Björklund, Yvonne Möller Ekologins nyanser
Med Ekologins nyanser – undervisning och lärande för hållbar utveckling…
Pernilla Sundqvist Förskolans teknikundervisning
Vad teknik är och hur det kan undervisas är långt…
Ole Fredrik Lillemyr Lek på allvar : en spännande utmaning
Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med…
Det ansvarsfulla mötet : en närhetsetisk analys av omsorgens innebörder i förskolan
Hur kan man förstå omsorgens innebörd i förskolan? Hur kan…
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa skriva och samtala om texter i förskola och skola
Boken diskuterar och problematiserar skilda perspektiv på det språk- och…
Lyssnandets pedagogik : etik och demokrati i pedagogiskt arbete
I Lyssnandets pedagogik beskriver Ann Åberg arbetet med att utveckla…
Malin Ryen Vägledning för arbete med förskolebarn
Häftet är till för dig som pedagog i förskolan. Genom…
Musikskap i förskolan : musikstunder ur ett didaktiskt perspektiv
På många förskolor, kanske de allra flesta, är musik ett…
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Barns lärande – fokus i kvalitetsarbetet synliggör på ett pedagogiskt…
Sten Bunne Musik i Förskolan 2.0
Att stödja barnens utveckling både musikaliskt och personligen är en…
Inifrån och utifrån : Om praktisk kunskap i förskolan
Här tecknar studenter på den erfarenhetsbaserade förskollärarutbildningen, och forskare som…
De yngsta barnens matematik : matematikdidaktik i förskolan
Den svenska förskolan är en pedagogisk verksamhet med en egen…
Hissad och dissad : om relationsarbete i förskolan
Att kunna se och möta olika typer av kränkande handlingar…