Rosemary’s baby (lättläst)

Rosemary’s baby (lättläst)

Det unga paret Guy och Rosemary flyttar till en lägenhet i ett gammalt hus. Efter ett tag börjar det ske underliga saker. Rosemary som nu är gravid får hemska smärtor och otäcka mardrömmar. Vad händer egentligen i huset? Rosemary’s baby var Ira Levins andra roman. Levins skräckromaner har inspirerat till många böcker och filmer i samma genre. Roman Polanski gjorde en filmatisering av berättelsen som blev en världssuccé. Boken är förkortad och lättläst. Den inleds med en kort biografi över författaren och avslutas med övningar. Svåra/ nya ord förklaras i fotnoter. Lättläst på engelska nivå B1. Det innebär något längre texter med ca 800–1 000 ord med konkretaämnen. För de yngre läsarna är böckerna illustrerade. Komplexa meningar som är längre och mer krävande medan relationen mellan satserna är okomplicerad.

Läs mer om Rosemary’s baby (lättläst)

Rosemary’s baby (lättläst)

Skönlitteratur

    Hitta Skönlitteratur även hos:





Rulla till toppen