Riskerna med varumärken produkter och reklam

Riskerna med varumärken produkter och reklam

Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam- PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Patent- och marknadsdomstolen.     Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ.    – Ingela Stenson omvärldsanalytiker United Minds     Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.    – Francesca O’Brien Apelgren vd Sveriges Marknadsförbund   Jakob Gottlieb jur kand ekonom och entreprenör driver ID24 som en del av HM Group AB. Företaget producerar och levererar second display-lösningar till detaljhandeln.   Niklas Sandell jurist och Mats Lundberg VD och jurist arbetar hos immaterialrättsrådgivarna Groth & Co. Niklas och Mats är båda praktiserande jurister specialiserade på immaterialrätt digital juridik och marknadsrätt.

Läs mer om Riskerna med varumärken produkter och reklam

Riskerna med varumärken produkter och reklam

Ekonomi & Management

Hitta Ekonomi & Management även hos:





Rulla till toppen