Reklamen är livsfarlig : En stridsskrift

Reklamen är livsfarlig : En stridsskrift

Reklamen är mördande farlig, anser Sven Lindqvist. Den lurar oss att köpa saker vi inte vill ha, lockar våra barn att driva utpressning hemma och tvingar oss att byta ut saker som vi trivs med. Oavsett om man håller med honom eller inte, kommer hans stridsskrigt mot reklamen att beröra med sin krafi, sin konsekvens och sitt brinnande engagemang. "Reklamen är livsfarlig" skrevs 1957. Trots detta menar Nina Björk i det nyskrivna förordet att boken är "något av det mest relevanta som skrivits om det svenska nuet." Sven Lindqvist föddes 1932 i Stockholm. Han har sedan debuten odlat en personlig blandform av essä, aforism, reportage, dagbok, reseskildring och lärobok. Omslagsformgivare: Ilse-Mari Berglin

Läs mer om Reklamen är livsfarlig : En stridsskrift

Reklamen är livsfarlig : En stridsskrift

Samhälle & Politik

    Hitta Samhälle & Politik även hos:





Rulla till toppen