Räknesvårigheter och lässvårigheter : under de första skolåren – hur hänger de ihop?

Räknesvårigheter och lässvårigheter : under de första skolåren – hur hänger de ihop?

Många barn som behöver särskilt stöd i skolan har svårigheter i både sin läsning och räkning. Men några barn som har svårt för läsning har inte svårt för matematik, eller tvärtom; elever med matematiksvårigheter kan vara utmärkta läsare. Frågan är hur svårigheter i läsning och räkning hänger ihop? Boken presenterar den senaste forskningen på området och vänder sig till blivande lärare och specialpedagoger som ska verka i grundskolans tidiga del samt lärarfortbildningar. Författarna ger konkreta råd om hur man kan kartlägga elevers svårigheter inom både läsningens och räkningens områden och hur man kan strukturera en god kunskapsbaserad undervisning. Boken rymmer många beskrivningar på övningar och arbetsmaterial att använda i vardagen. Ett kopieringsmaterial finns att köpa till boken.

Läs mer om Räknesvårigheter och lässvårigheter : under de första skolåren – hur hänger de ihop?

Räknesvårigheter och lässvårigheter : under de första skolåren – hur hänger de ihop?

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen