Vad är platsmarknadsföring? Hur skiljer det sig från annan marknadsföring och vilka är framgångsfaktorerna för att lyckas attrahera människor och kapital till sin plats?Det här är en handbok till det moderna platsmarknadsföringsarbetet som skapar tillväxt och är mätbart. Boken är en framtidsspanande och obyråkratisk beskrivning av platsmarknadsföring och består av exempel på talangmarknadsföring, moderna sätt att få fler besökare och inspiration till arbetet att attrahera investeringar till en plats.Du serveras kunskap om evenemangsstrategier, hur du skapar en effektiv platsvarumärkesprocess och hur du mäter effekter. Du får följa med till Norges tredje minsta kommun, ta del av arbetet med att förändra attityderna till Borås och se hur Färöarna gick från okänt till känt.I boken intervjuas både forskare och företrädare för platser som Nässjö, Åre, Eskilstuna, Höga Kusten, Luleå och Oskarshamn. Boken bygger utöver det på Helena Nordströms samlade erfarenhet inom området. Redan 2004 började Helena studera platsmarknadsföring och har därefter jobbat som marknadschef på Destination Jönköping samt grundat Placebrander som årligen utser Sveriges främsta platsmarknadsförare. Helena är TEDx-talaren som har jobbat med ett 40-tal platser i Sverige – på lokal, regional och nationell nivå.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…