Det här bokpaketet är speciellt framtaget för Swedsec-utbildningar och inkluderar både Placeringsrådgivning och Placeringsrådgivning – övningsbok av Gabriel Oxenstierna till ett rabatterat pris. Böckerna är uppdaterade för att möta de kunskapskrav som Swedsec ställer på rådgivare. Placeringsrådgivning. Hur fungerar finansmarknaden? Vilka värdepapper finns det, och vilka är deras viktigaste egenskaper och risker? Den här boken ger svaren, och beskriver utförligt hur aktier, obligationer, fonder, derivat och strukturerade produkter hanteras och handlas. Bokens centrala tema är finansiell rådgivning till privatpersoner, och riktar sig därmed särskilt till placeringsrådgivare – men är även lämplig för envar som söker aktuell kunskap om finansiella marknader, om värdepapper och om lämpliga strategier för placeringar. Läsaren ges insikter om alla aspekter på finansiell ekonomi som är nödvändiga för att ge råd om placeringar och praktiskt tillämpa portföljläran. Boken har genom åren blivit ett standardverk i utbildningen av finansiella rådgivare. Denna fjortonde upplaga täcker de krav som ställs i Swedsecs licensieringstest för rådgivare. Boken är uppdaterad i enlighet med det aktuella regelverket på finansmarknaden, särskilt de stora förändringar som skett 2018 i och med Mifid2, samt andra direktiv och förordningar som påverkar rådgivning, försäkringsförmedling och marknadsmissbruk. Placeringsrådgivning – övningsbok. Denna övningsbok är ett utmärkt komplement till huvudboken Placeringsrådgivning – Kunskap för SwedSecs licensiering. Boken består av ett antal instuderings- och övningsfrågor med svar till varje kapitel. Dessa har använts i undervisningsverksamhet genom åren och visat sig vara ett lika effektivt som populärt stöd för inlärningen. I övningsboken finns även ett antal kortare praktikfall och diskussionsfrågor. Placeringsrådgivning ges ut i samarbete med IFU, en del av Executive Education vid Handelshögskolan i Stockholm. Till Placeringsrådgivning hör en digital version av boken. Instruktioner för hur du kommer åt det digitala materialet finns på omslagets insida.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…