Nils Holgersson (lättläst) (arabiska)

Nils Holgersson (lättläst) (arabiska)

Nils Holgersson bor på en bondgård i Skåne. De har många djur. Men Nils är elak mot dem. Som straff blir han förvandlad till en pyssling. Och plötsligt sitter han på ryggen av en gås. Gåsen heter Mårten och vill inte bli slaktad och uppäten. Mårten vill följa med en flock vilda gäss. Hela vägen upp genom Sverige. Hur ska det gå? Hegas böcker – lätta att läsa. Svåra att motstå.

Läs mer om Nils Holgersson (lättläst) (arabiska)

Nils Holgersson (lättläst) (arabiska)

Barn & Ungdom

    Hitta Barn & Ungdom även hos:





Rulla till toppen