Att navigera in i framtiden är något vi gör varje dag. Och i en värld av accelererande förändring och exponentiell tillväxt är det viktigare än någonsin att hitta rätt verktyg på vägen. Redan har många stora verksamheter slagits ut i en flod av disruptiv innovation och kreativ förstörelse. Och sakta har ledare och chefer i de flesta branscher och verksamheter börjat inse att framtiden kommer att se annorlunda ut även för dem. Det kanske inte är så konstigt att åttio procent av alla bolag redan bedriver någon sorts förändringsarbete. Hela åttiofem procent förväntas dessutom behöva genomgå en större transformation inom de närmaste fem åren. Problemet är att sjuttio procent av alla planerade förändringsinitiativ misslyckas med att nå sina mål. Och det finns inget som säger att framtiden ser lugnare ut, snarare tvärtom. Boken presenterar på ett lättsamt sätt tankar om förändring, internationell forskning från den nya såväl som den gamla generationens företag, liksom en handfull framgångsrika skandinaviska verksamheter. Boken ger dig också tolv gyllene principer för att navigera in i framtiden. Principer som varje företags- och verksamhetsledning i stor utsträckning har inflytande över. Boken är skriven för styrelser, ledare, chefer, strateger och verksamhetsutvecklare i branscher och verksamheter i förändring. Med målet att hjälpa läsaren att ta tillbaka initiativet resonerar boken kring accelererande förändring och varför företag generellt har så stora problem att hänga med. Till boken lanseras också en kostnadsfri onlinekurs i tre enkla steg för den som är intresserad av en kort summering av bokens innehåll. Om bokens författare: Elisabet Lagerstedt är managementkonsult med inriktning på strategi, innovation och förändring och hjälper företagsledare och deras team att navigera in i en omvärld av accelererande förändring – med fokus på innovation, tillväxt och förnyelse. Utifrån och in, ur ett marknads- och kundperspektiv. Med sig har Elisabet 25 års erfarenhet från näringslivet, en Filosofie Magisterexamen från Lunds Universitet och ledarskapsutbildningar från Harvard Business School, IMD, INSEAD, Oxford, IDEO U och SingularityU.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…