När självkänslan står på spel : om skolans psykosociala miljö och dess konsekvenser

När självkänslan står på spel : om skolans psykosociala miljö och dess konsekvenser

På ytan handlar skolarbetet om kunskap, färdigheter och intellektuell utveckling. Men skolåren är också en viktig tid för elevernas personliga utveckling. Skolan är en social arena – med hierarkier, konflikter och konkurrens.I denna miljö ska elevernas självkänsla och uppfattning om det egna människovärdet växa fram.Wojciech Roginski riktar i den här boken strålkastarljuset på skolans socioemotionella klimat. Han varnar för konsekvenser av den emotionella otryggheten som barn och ungdomar möter i skolan och skisserar en väg till möjlig förändring.Wojciech Roginski är samtalsterapeut och kurator.

Läs mer om När självkänslan står på spel : om skolans psykosociala miljö och dess konsekvenser

När självkänslan står på spel : om skolans psykosociala miljö och dess konsekvenser

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen