Vad är det som gör att vi går igång på jobbet, att vi blir inspirerade, engagerade och motiverade? Den frågan borde varje ledare ställa sig. ’Motivationskoden’ är en inspirerande och tankeväckande resa genom ekonomisk och psykologisk forskning, den mänskliga hjärnan och författarens egna erfarenheter och tankar om ledarskap. Med träffsäkra analyser av vår samtid och ögonöppnande insikter om mänskligt beteende lyckas boken både underhålla och skaka om. Läs om varför ledarskap handlar mer om kemi än ekonomi, om varför människor vill spela roll snarare än en roll och varför piskor och morötter inte fungerar. Och mycket mer! Med den här boken vill författaren uppmuntra chefer att leda utifrån de grundläggande mänskliga behov som ligger bakom vår inre motivation. Men här serveras ingen metod eller modell som direkt kan implementeras. Boken lever som den lär: ledarskap handlar inte om att ge svaren, utan om att leverera frågorna som inspirerar människor att tänka själva. Tommy Lundberg har en bakgrund som copywriter, kreativ ledare, företagare och vd i reklambranschen. Sedan 2008 arbetar han som konsult i kommunikationsfrågor och föreläsare kring ledarskap och medarbetarskap. Tommy har tidigare skrivit ’Ledarskap på Sandlådenivå’ (nominerad till Årets Ledarbok 2005) och ’Ledarskap på Apstadiet’ (nominerad till Årets HR-bok 2010) tillsammans med beteendevetaren Ola Berggren samt ’Det är inte magi, det är energi’ och ’Skulle du vilja jobba med dig?’. Sagt om boken: ’Imponerande påläst, fint personligt och härligt mänskligt. Det här är inte en bok för ledare, det är en bok för alla människor!’ / Micael Dahlen, professor, författare och föreläsare ’Det finns en uppsjö böcker om ledarskap, management och motivation. Detta är dock en välkommen och enormt inspirerande bok som tar begreppet management till en ny och långt mer mänsklig nivå.’ / BTJ-häftet, Louise Sverud En glasklar bok om det moderna ledarskapet. Sidor sprängfyllda med forskningsresultat, erfarenhet och exempel som på olika sätt förklarar hur vi människor agerar och fungerar psykologiskt. En viktig bok som alla borde läsa. Åtminstone om du är det minsta intresserad av hur människors motivation fungerar på riktigt. / Frida Nilsson, Redaktionschef, Motivation.se ’Ledarskapets grundbult är att man måste känna sig själv ganska bra. Den här boken hjälper en att lära känna sig själv och förstå andra.’ / Ann Krumlinde, vd Danske Bank Sverige ’Det här är en annorlunda ledarskapsbok. Bitvis ganska kritisk, men framför allt tankeväckande. Dessutom skriven på ett inspirerande sätt, lite i Gladwells anda, där frågorna blir viktigare än svaren. / Rickard Zetterberg, koncernchef S-Group ’En underbar bok som med en personlig ton, beskrivande anekdoter och exempel, och stöd i forskning förmedlar budskapet: allt handlar om människor och ledarskap handlar om att få människor att vilja och våga vara sina allra bästa jag.’ / Ma
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…