En praktiskt inriktad bok med konkreta metoder för att inleda, genomföra och avsluta möten. Metoderna är enkelt beskrivna och ger dig som håller i olika typer av möten verktyg för att nå era mål genom effektiva möten. Det här är boken som räddar dig och Sverige från tråkiga och ineffektiva möten. Många möten tar mer tid och kostar mer pengar än de flesta tror. Författarna menar att de flesta redan vet att det är viktigt med ett tydligt syfte och mål. Mötesledarens utmaningar består i stället av att planera och genomföra rätt innehåll och upplägg. Därför får du som läsare konkreta tips och metoder uppdelat i tre olika avsnitt; Uppstart, Idégenerering och beslutsfattande samt Avslut. Genom att använda rätt metoder för respektive del säkerställer du att deltagarna har mycket energi genom hela mötet, konferensen eller utbildningen. Dessutom bjuds du som läsare på bonusmetoder som hjälper dig att få igång kreativiteten och avsluta oönskade diskussioner på ett bra sätt. Boken har ett smidigt format och ringpärm för att du lätt ska kunna ha den med dig och vika upp det avsnitt som hjälper dig bäst vid rätt tillfälle. Metoderna är pedagogiskt beskrivna med tydliga exempel och färgglad layout som förhöjer innehållet. Författarna Karin Hedén och Fredrik Bauer är uppskattade som utbildare, föreläsare och mötesdesigners. De brinner för att skapa interaktiva möten, konferenser och utbildningar som verkligen skapar effekt, affärsnytta och resultat. I den här boken får du ta del av deras favoritverktyg och bästa tips för att själv skapa möten med glädje, engagemang och delaktighet.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…