Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar det helt nya läromedlet MGY. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. ELEVPAKET – DIGITALT LÄROMEDEL OCH TRYCKT BOK Elevpaketet består av ett digitalt läromedel och en tryckt faktabok. DIGITALT LÄROMEDEL Den interaktiva faktaboken är inläst med autentiskt tal och textföljning. Här ingår kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar och interaktiva test. Interaktiv version av boken, inläst med autentiskt tal och textföljning Faktafördjupningar Kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar Interaktiva uppgifter Fungerar på dator, surfplatta och mobiltelefon I det digitala läromedlet kan eleverna söka i innehållet. De kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten. Anteckningarna sparas automatiskt och kan enkelt samlas ihop och skrivas ut. Det digitala läromedlet aktiveras med koden som finns i elevboken. Koden är aktiv i fyra år och kan ärvas mellan elever. FAKTABOK Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med fräscha exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet finns även som digital elevlicens och digital klasslicens. Till läromedlet hör en separat övningsbok: MGY Övningar – marknadsföring för gymnasiet.
Läs mer om MGY Fakta Elevpaket Digitalt + Tryckt – Marknadsföring för gymnasiet
Hitta Fakta även hos: