Marknadsföring: Teori, strategi och praktik utgör en utmärkt och uppskattad introduktion till marknadsföringsområdet. Boken utgår från Kotlers och Armstrongs teori- och modellvärld och knyter an till den referensram som miljontals marknadsförare världen över använder som utgångspunkt för marknadsföringsbeslut. Genomgående är exempel och case anpassade efter svenska förhållanden, men fortfarande med en tydligt internationell prägel. Den nya upplagan har reviderats och uppdaterats både i teoridelen och när det gäller exempel. En mängd nya case har tillkommit inom bland annat industriell försäljning, produktutveckling, hållbarhet och marknadskanaler. I den nya upplagan har hållbarhetsperspektivet utvecklats med stark betoning på konsumtionssamhällets sociala, ekonomiska och miljömässiga konsekvenser. Stor vikt har också lagts vid konsekvenserna av digitalisering, urbanisering och ökad marknadstransparens och hur marknadsförare kan hantera fenomen som delningsekonomi genom nya metoder.
Läs mer om MARKNADSFÖRING TEORI STRATEGI OCH PRAKTIK