Här är boken som lotsat hundratals, kanske tusentals, företag och organisationer ut i sociala medier. En av Sveriges mest lästa och citerade böcker i sin genre, full av tips för dig som vill dra nytta av sociala medier, som företag och i din yrkesrollen. Om man på riktigt bryr sig om vad kunderna tycker, så är ett stort engagemang och intresse för sociala medier givet. Boken är upplysande och visar hur man lever som man lär.? – Lars Backström, VD för Västtrafik Denna andra och helt omarbetade upplaga ger svar på de vanligaste frågorna och är full av goda exempel ? Hur drar man nytta av sociala medier för omvärldsbevakning, PR, kundservice och rekrytering? Vad krävs för att lyckas med kampanjer och sälj? Vilka sociala medier passar till vad, och vad är lämpligt för B2B och B2C? I boken hittar du bland annat: – Snabbguider för Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och andra sociala medier – En översikt över vilka sociala medier som är användbara till vad – Handfasta råd för att bemöta negativ kritik – Trestegsraketen som får fart på spridningen – Metod för att göra en sociala medier-strategi – Grundläggande juridik kring bland annat tävlingar I slutet av varje kapitel finns diskussionsfrågor att använda på arbetsplatsen, i klassrummet eller för att få igång dina egna tankar. Boken Innehållsstrategi för sociala medier (+ övningsbok) rekommenderas som fortsättning för den som är redo att ta nästa steg i sociala medier. ’Det här är ett väldigt viktigt område, inte minst för de som driver eget. Den här boken ger mycket bra hjälp och massor av bra tips även för småföretagare.’ – Anders Andersson, Driva Eget ’Vi har utbildat väldigt många webbkommunikatörer med hjälp av Lenas bok. Den fungerar utmärkt både som lärobok och som en manual för löpande marknadsföring.’ – Maria Olin, rektor på Medieinstitutet ’Mycket bra handbok med bra översikt över dagens medielandskap. Ger handfasta råd som jag kan tillämpa direkt i mitt arbete i offentlig förvaltning och inspirerar till att prova nya sociala medier. Ligger på mitt skrivbord så att jag ständigt kan återkomma till den!’ – Agneta Blocksjö Attar, kommunikatör, Göteborgs Stad ’Våra moderna verktyg för marknadsföring, som Facebook och Twitter, är på allas läppar, men ändå är det svårt för många att förstå. Vad får man göra? Vad bör man göra? Lena Leigerts bok gör det svåra enkelt, både med många konkreta exempel, men också med ett begripligt språk som inte trivialiserar utan bara beskriver tekniken på ett enkelt sätt. För den som vill ta klivet in i den moderna marknadsföringen är detta en utmärkt start.’ – Magnus Höij, chefredaktör Internetworld Om författaren: Lena Leigert var en av de första i Sverige att börja arbeta professionellt med sociala med
Läs mer om Marknadsföring och kommunikation i sociala medier
Hitta Ekonomi & Management även hos: