Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn. Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman: Alla marknadsför sig Allt börjar med marknadsplanen Att samla in information Nulägesanalys Mål och affärsidé Marknadsstrategier Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv. Marknadsföring i korthet: • kombinerad fakta- och övningsbok • strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna • ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Läs mer om Marknadsföring, fakta- och övningsbok
Hitta oklassificerat även hos: