Marknadschefen Robin och försäljningschefen Kaj går ständigt i clinch med varandra. Uppgörelsens minut närmar sig. Samtidigt har företagets vd Andrea fått nog. Konflikten hotar företagets lönsamhet. På något sätt måste de vattentäta skotten mellan sälj och marknad bort. Möt Powersoft, ett vanligt företag någonstans i Sverige, med vanliga problem, utmaningar och glädjeämnen. Och precis som i många andra verksamheter finns där en marknadsavdelning och en försäljningsavdelning som tycks agera i olika universum trots att de har samma övergripande mål. Känner du igen dig? Då är det här boken för dig. Marknad vs Sälj: Uppgörelsen är en fiktiv berättelse inspirerad av verkliga händelser. Vi får följa den eskalerande konflikten mellan marknadschefen och försäljningschefen och hur de tillsammans med företagets vd väljer att hantera situationen. Boken innehåller många tips, idéer och praktiska modeller för att tydliggöra respektive avdelnings roll och öka er lönsamhet genom ett mer fruktbart samarbete mellan marknad och sälj. Om författarna: Christina Varenius arbetade under många år med att bygga varumärket Absolut Vodka. Hon hjälper idag mindre företag att bygga och vårda sina varumärken samt utbildar inom marknadsföring och varumärkesbyggnad. Joakim Harping har lång erfarenhet från ledande befattningar på bl.a. Svenska Dagbladet, Compass Group och Aftonbladet. Han är idag konsult, författare, föreläsare och utbildare inom ledarskap, försäljning, inköp och marknadsföring. Ulrika Sandborg har 25 års erfarenhet som säljare, försäljningschef och verkställande direktör. Idag utbildar hon inom försäljning och presentationsteknik samt leder workshops inom affärsmannaskap och kommunikation.
Läs mer om Marknad vs Sälj : uppgörelsen – Scener ur ett företags verklighet