Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken

Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken

Läsaren får en genomgång av vilka reaktioner som uppstår under förändringar och får också praktiska kommunikativa verktyg för att påverka människor till att vilja bidra till förändring. Författarna berättar om sina erfarenheter och vänder sig till dem som vill använda kommunikation i förändringsarbete. Verktygen som föreslås är anpassade till de olika reaktionsfaserna i förändringskurvan. Författarna kallar det situationsanpassad förändringskommunikation – eller mangometoden.’Författarna till Mango i huvet har lyckats med att förmedla kommunikation, förändringsarbete och förändringskommunikation på ett lättbegripligt sätt för en lekman inom området. Bitar föll på plats och jag ser att jag kommer få stor nytta av det jag läst i framtida projekt.’Christina Sandberg, Financial Controller, SIDA(Swedish International Development Cooperation Agency)’Det är en utmärkt skrift för att hämta insikt i och förståelse för förändringsprocessers förlopp. Stort fokus ligger på att beskriva de problem som kan uppstå och hur man kan vända dessa problem till något positivt, eller ännu hellre – undvika dem helt.’Kjell-Arne Engberg, VD, Engberg-GruppenCath Blomkvist är kommunikationskonsult i egna företaget comcat, med inriktning kommunikationsplanering, föreläsningar, coachning och ledarskap. Innan livet som egen företagare arbetade Cath med kommunikation i små, stora, privata och offentliga organisationer. Cath är även NLP Trainer.Beatrice Arnesson är kommunikationschef på EKN (Exportkreditnämnden). Beatrice har tidigare arbetat med kommunikation inom kommun, landsting, privata näringslivet och en ideell organisation, både som anställd och konsult.

Läs mer om Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken

Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken

Ekonomi & Management

Hitta Ekonomi & Management även hos:





Rulla till toppen