Madame Bovary / Lättläst

Madame Bovary / Lättläst

Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker. Emma är gift med Charles Bovary, läkare i en liten stad på landet. Hon tycker att hennes man är tråkig, att människorna i landsortshålan är tråkiga, ja, hela livet är grått och trist. Emma drömmer om vackra kläder, stora fester med tjusiga människor och bubblande champagne. Hon träffar en ung man, Léon, som hon svärmar för. Men Emmas stora passion blir godsägaren Rodolphe som snart tröttnar på hennes överdrivna kärlek. När Rodolphe överger Emma blir hon länge svårt sjuk. Inte ens dottern Berthe kan ge hennes liv mening. Emma träffar dock Léon på nytt och han blir hennes älskare. Men hon är desperat och skaffar sig i hemlighet stora skulder för att kunna leva ett liv i lyx och hålla kvar Léon. Kommer Emma någonsin att finna en mening med sitt liv? Madame Bovary är en av världens mest kända kärlekshistorier. Malin Lindroth har återberättat den till lättläst.

Läs mer om Madame Bovary / Lättläst

Madame Bovary / Lättläst

Skönlitteratur

    Hitta Skönlitteratur även hos:





Rulla till toppen