Konkret och aktiverande! Genom spännande och aktuella exempel ger M2000 Compact läsaren konkreta tips på hur marknadsföringsarbetet kan bedrivas i olika slags företag. M2000 Compact har nominerats i tävlingen Svenska Publishing-Priset i kategorin bästa läromedel. M2000 Compact kommer under 2017 ersättas av M3000 Marknadsföring. Läs mer Utmärkande drag – Konkret och aktiverande innehåll – En rikt illustrerad layout – Spännande och aktuella exempel ger läsaren handfasta råd och tips om hur marknadsföringen kan bedrivas – Ett framtids- och processorienterad läromedel – Stort urval övningar av olika slag finns i uppgiftsboken Marknadsföringen är i stark förändring med kraftigt ändrade förutsättningar på 2000-talet. Allt mer krävande kunder, ökande global konkurrens etc. gör marknadsföringen allt viktigare för företagets överlevnad. Relationsmarknadsföring, som var en ny konkurrensfaktor för några år sedan, är idag en nödvändig ingrediens i marknadsföringsarbetet. M2000 Compact nalkas marknadsföringen på ett praktiskt och handlingsinriktat sätt samt integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning. Läromedlet är: – kund- och relationsorienterat – processorienterat – verklighetsbaserat – affärsorienterat – framtidsinriktat M2000 Compact består av faktabok och problembok samt en lärarhandledning inkl. lösningar och cd (lösningarna säljs även separat). Problemboken innehåller uppgifter av olika slag och på olika nivåer, fördjupningsuppgifter, praktikfall och projektförslag. Lärarhandledning Lärarhandledningen innehåller: – Planering och metodiska tips – Genomgångar för varje kapitel av fakta och övningar – OH-bilder i pdf-format men också som PowerPoint-presentationer – Lösningar till uppgifterna i Problemboken – Provuppgifter med lösningar (i såväl pdf som Word). Målgrupp M2000 Compact är avsett att användas på gymnasiet, komvux och i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, även företagsinternt och vid självstudier. Faktaboken kan med fördel även läsas separat. M2000 Compact finns inläst hos Inläsningstjänst. Om författarna Fyra välrenommerade författare! Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl.a. E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl.a. E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.
Läs mer om M2000 Compact : marknadsföring problembok