M2000 Classic, Fakta – Marknadsföring i en ny tid

M2000 Classic, Fakta – Marknadsföring i en ny tid

M2000 Classic är det kompletta läromedlet för grundläggande studier i marknadsföring. Boken har sin bas i klassisk marknadsföringsteori och bygger på med nya spännande fenomen och trender i vår omvärld. Läs mer Utmärkande drag – Mängder med exempel från företag och organisationer – Genomarbetad struktur – Klargörande grafiska modeller – Ett helt nytt kapitel om varumärkesbyggande – Genomgripande förändringar av kapitlen om onlinemarknadsföring, internationell marknadsföring och uppföljning I M2000 Classic beskrivs hur man arbetar med marknadsföring på en marknad som kännetecknas av globalisering, e-handel, digitalisering, etik-, moral- och miljöfrågor. Exempel på intressanta områden är sinnesmarknadsföring, onlinemarknadsföring, varumärkesbyggande och digital affärskompetens. Med ett tydligt kundfokus, en genomarbetad struktur, klargörande grafiska modeller och mängder med exempel från företag och organisationer, blir innehållet både lättillgängligt och inspirerande. Boken ger en inblick i det mer konkreta marknadsföringsarbetet ute på fältet, samtidigt som teori och praktik vävs samman till en tydlig process. Uppgiftsbok I uppgiftsboken finns ett rikt utbud av övningar som speglar de situationer som marknadsförare kan komma att möta ute på företag och i organisationer. Här finns allt från grundläggande instuderingsfrågor till mer varierade arbetsuppgifter i stigande svårighetsgrad, fördjupningsuppgifter, fältuppgifter och mer omfattande projektuppgifter. Ett urval som ger stor möjlighet till variation i undervisningen. Lösningar och lärarhandledning I paketet ingår också ett lösningshäfte och en lärarhandledning. Lösningshäftet innehåller utförliga lösningar och kommentarer till arbetsuppgifterna och repetera-frågorna i uppgiftsboken. Lärarhandledningen innehåller pedagogiska tips och kommentarer till varje kapitel i både faktabok och uppgiftsbok. Där finns också förslag på provuppgifter och lösningar till provuppgifterna. På den medföljande cd:n finns ett stort antal PowerPoint-presentationer med bild- och textunderlag som kan användas som bildspel vid genomgång av respektive kapitel. Målgrupp M2000 Classic ger en bra bas att stå på, oavsett om yrkesliv eller vidare studier väntar. Boken är anpassad till kursen Marknadsföring på gymnasiet och komvux. Men den lämpar sig också väl för många KY-utbildningar, andra grundläggande utbildningar i marknadsföring, företagsinterna utbildningar och för självstudier. Om författarna Fyra välrenommerade författare Jan-Olof Andersson har lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare. Rolf Jansson är vd och koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är verksam som universitetslektor och arbetar med lednings- och samverkansfrågor vid Högskolan i Kalmar. Anders Pihlgård har ett gediget förflutet som lärare, författare och affärsområdesutvecklare och arbetar idag so

Läs mer om M2000 Classic, Fakta – Marknadsföring i en ny tid

M2000 Classic, Fakta – Marknadsföring i en ny tid

oklassificerat, Övrigt

    Hitta oklassificerat även hos:





Rulla till toppen