Lysande utsikter (lättläst)

Lysande utsikter (lättläst)

Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn. Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella. Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik? Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikter är en av hans mest kända böcker. Dickens berättelser har ofta sjävbiografiska inslag. Hans egen uppväxt var också fattig. Han hatade orättvisor och brydde sig mycket om dem som hade det svårt. Johan Werkmäster har återberättat Charles Dickens klassiker till lättläst.

Läs mer om Lysande utsikter (lättläst)

Lysande utsikter (lättläst)

Skönlitteratur

    Hitta Skönlitteratur även hos:





Rulla till toppen