Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete? Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat? Hur kan feedback öka prestationer och minska stress? OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat: Motivera medarbetare Ökar effektiviteten Förbättra arbetsklimatet Utveckla en organisations värdegrund Förbättra kundbemötandet Förbättra samarbetet mellan kollegor Utveckla chefer och ledningsgrupper Skapa en säker arbetsplats Denna utgåva innehåller kapitlet Ledarskap och ledningsgrupper ur OBM i praktiken. Kapitlet ger vägledning i hur man bäst utvecklar ledare och ledningsgrupper inför ett förändringsarbete i organisationen. OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010). Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Läs mer om Ledarskap och ledningsgrupper: Ett utdrag ur OBM i praktiken