Alla verksamheter stora som små behöver utvecklas för att inte stagnera eller i värsta fall helt försvinna. Kvalitetsarbete är ett utpräglat lagarbete – alla medarbetare måste vara aktiva och delta. Dessutom ska kvalitetsarbete vara en naturlig del av vardagen och inte något som sker en gång om året i samband med en kick-off.Men kvalitetsutveckling sker inte av sig självt. För att utveckla och förbättra verksamheter krävs det grundläggande kunskaper i vad som utmärker ett uthålligt systematiskt kvalitetsarbete. Dessutom metoder och processer för att skapa uthålliga och framgångsrika team med engagerade medarbetare och i samspel med kunderna.Leda för kvalitets arbetsbok ger förutom grundläggande kunskaper i kvalitetsarbete som man har nytta av för framtiden en bra start på olika aktuella utvecklingsarbeten. Den ger förslag på angreppssätt och metoder för att komma till rätta med kvalitetsproblem och passar även utmärkt som grundutbildning till hela arbetsgrupper.Till arbetsboken finns en teoribok Leda för kvalitet som ger fördjupade forskningsbaserade kunskaper inom de områden som arbetsboken tar upp. Därtill ges en helhetsbild över centrala frågor som välfärdens tjänsteleverantörer behöver ställa sig i kvalitetsarbetet.
Läs mer om Leda för kvalitet – Hörnstenar för kvalitetsutveckling i offentlig verksamhet Arbetsbok