Hur hamnar jag i en tv-soffa? Varför blir jag inte recenserad i DN? Hur fungerar införsäljning? Varför ska jag anlita en agent? Detta är frågor som du som jobbar i den kreativa sfären förr eller senare kommer att ställa dig. Under alla omständigheter om du ska ge dig i kast med PR, marknadsföring och försäljning. Men vad betyder den här uppmärksamheten egentligen? Och vilka förväntningar är rimliga att ha? I den här handboken kommer du få en bra överblick över hur man kan jobba med PR och marknadsföring, inte minst för dig med liten budget. Vilka regler som gäller för försäljning och hur du bygger ditt varumärke på sociala medier. Den innehåller handfasta tips och råd på hur man kan gå till väga och vad man bör undvika. Och ett alldeles eget kapitel ägnat åt krishantering – när du fuckat upp helt enkelt, vad gör man då? I boken hittar du också röster från branschen som ger sin syn på saken, allt från författare och recensenter till bokhandlare, agenter och journalister.
Läs mer om Läs mig! : en kreativ PR-handbok