Vilken betydelse har lärarens röst rörelsemönster och gester i klassrummet? Hur kan du använda blicken tempot och din plats i rummet för att stödja elevernas lärande? I boken Lärarens kroppsspråk – ledarskap i klassrummet 2 beskriver John Steinberg varför kroppsspråket är så viktigt i rollen som lärare och hur man kan använda icke-verbala signaler och budskap för att skapa förtroende följsamhet och samarbetsvilja hos eleverna. Boken är upplagd som en praktisk handbok. Den största delen består av praktiska övningar och experiment – många tar inte mer än 15 sekunder att prova i klassrummet. Lärarens kroppsspråk är en fördjupning av författarens framgångsrika handbok Ledarskap i klassrummet . Den riktar sig till verksamma lärare och lärarstudenter som vill bli mer medvetna om kroppsspråkets och de icke-verbala budskapens betydelse i undervisningen.
Läs mer om Lärarens kroppsspråk : ledarskap i klassrummet 2
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: