Betyder estetiska dimensioner något i lärandet? Och om så är fallet -vad betyder de? Inom ramen för texterna i denna bok redovisas olika tankegångar kring estetiska dimensioner och deras betydelse i olika lärandesammanhang.Texterna sträcker sig långt utanför de ämnesområden som av tradition brukar benämnas som estetiska områden som fysik matematik omvårdnad och specialpedagogik men även bild musik drama och dans.Ytterligare områden som finns representerade är mästare-lärlingssituationen svenskämnet storyline och hur den svenska skolans styrdokument behandlar estetik och lärande. Reflektionerna och diskussionerna om kopplingen mellan lärande och estetik utgör bokens röda tråd oavsett vilket ämne som behandlas. Boken riktar sig till studerande vid lärarutbildning och vid kurser i lärande didaktik pedagogik och pedagogiskt arbete samt till verksamma lärare i fortbildning. E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2006-12-15
Hitta Psykologi & Pedagogik även hos: