Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet

Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet

Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras? Boken inleds med en historisk översikt över olika pedagogiska teorier fram till det helt moderna tänkandet kring lärande. De följande kapitlen presenterar forskning kring hur vuxna lär och hur de lär i grupp. Dessa resonemang leder fram till vad kompetens egentligen är och hur man åstadkommer kompetensutveckling. Därefter beskriver författaren hur man i praktiken kan gå till väga när man planerar utbildning för vuxna. Moderna teorier går att tillämpa! Denna tredje upplaga är uppdaterad och omarbetad med bland annat en ny inledning och nya avsnitt om värdegrund och New Public Management (NPM). Lära eller läras är lämplig för studenter inom grundutbildningen i pedagogik, vuxnas lärande och arbetslivets pedagogik. Den vänder sig också till dem som ansvarar för utbildning inom företag och andra organisationer. Tredje upplagan

Läs mer om Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet

Lära eller läras : om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen