Kvalitetsarbete och analys : för lärande i skola och förskola

Kvalitetsarbete och analys : för lärande i skola och förskola

Kvalitet uppstår i pedagogers dagliga möten med barn och elever. Det är utgångspunkten för den här boken som visar hur man kan arbeta med kvalitetsutveckling av skola och förskola.  När kvalitet definieras utifrån det pedagogiska vardagsarbetet hamnar den professionella kunskapsbildningen i centrum för kvalitetsarbetet, inte processen av att följa upp resultat i förhållande till externt formulerade mål. För pedagoger och skolledare handlar det om att göra analyser av undervisningen och lärandet på den egna skolan eller förskolan. Boken utgår ifrån relevant teori och innehåller dessutom en mängd konkreta fallbeskrivningar. Den riktar sig till pedagoger, skolledare, förvaltning och politiker.  

Läs mer om Kvalitetsarbete och analys : för lärande i skola och förskola

Kvalitetsarbete och analys : för lärande i skola och förskola

Psykologi & Pedagogik

Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen