Boken hjälper dig att förstå vad kundresan är hur man arbetar med kundresor och hur resultatet kan användas. Framför allt vill boken väcka tankar kring kundcentrering och varför det är viktigt! HÅLLBARA KUNDRELATIONER skapas genom målmedvetet arbete. Förutsättningen är att erbjuda en kundresa som fungerar väl och är positiv. En bra kundresa är resultatet av ett systematiskt och väl genomtänkt arbete och berör så gott som alla delar av företaget. Ju mer kunskap du har om hur din kund upplever de olika stegen i sin kundresa desto bättre kommer det gå att leverera en bra kundupplevelse. Konsumenter kunder och företag – alla vinner på om fokus på kundresor ökar. Dessutom är det lönsamt! Denna bok hjälper dig att förstå vad kundresan är hur man kan arbeta med kundresor samt hur resultatet kan användas. Framför allt vill boken väcka tankar kring kundcentrering och varför det är viktigt. Genom insikter i kundresan får man koll på kunden och detta är förutsättningen för kundcentrering. Författarna vill inspirera till att få mer kundlighet i företag och organisationer. Kundlighet innebär att alltid utgå från kunden. Genom fokus på kunden och med kunden som utgångspunkt för sin verksamhet finns bättre förutsättningar för ett framgångsrikt och lönsamt företag. Boken riktar sig till dig som är chef verksamhetsansvarig projektledare eller affärsutvecklare men också till dig som sitter i företagsledningen. Boken kan även läsas med behållning av andra intressenter såsom aktiemarknaden opinionsbildare och politiska intressenter. Margareta Boström är expert inom konsumentbeteende och arbetar som affärsutvecklare och insightansvarig på en internationellt framgångsrik detaljhandelskedja. Hon har en bakgrund inom projektledning butikskommunikation och marknadsföring både inom detaljhandeln den akademiska världen och itbranschen. Stefan Friberg har lång erfarenhet av försäljning företagande och entreprenörskap. Han driver en konsultverksamhet med fokus på att få företag att tänka tillsammans med kunden i sina service- och försäljningsintensiva processer.
Relaterade produkter
Uppslaget – Samhällsekonomi : Så skapas vår välfärd
Skriften fokuserar på företagens och den offentliga sektorns roll i…
Sveriges mäktigaste familjer Lundberg: Del 6
Sveriges mäktigaste familjer del 6: Mästerinvesterarna . Familjen Lundberg .…
Svenska miljardärer Niklas Zennström: Del 6
Del 6 av 11: Niklas Zennström. I ’Svenska miljardärer’ får…
Sveriges mäktigaste familjer Ax:son Johnson: Del 7
Sveriges mäktigaste familjer del 7: Shoppingimperiet . Familjen Ax:son Johnson…
Kollektivavtal och lönebildning i en ny tid
Den svenska arbetsmarknadsmodellen bygger på kollektivavtal och på att industrins…
Scandinavian Employment Law
Boken ger en generell beskrivning av de viktigaste aspekterna när…
Försäkringsförmedling
I denna bok redogör Tom Riese för det offentliga regelverk…
Harder better faster stronger
Erik Ringertz vd för Netlight berättar om sin vision om…
Sveriges mäktigaste familjer Stenbeck: Del 15
Sveriges mäktigaste familjer del 15: Pionjärerna . Familjen Stenbeck .…
Svenska miljardärer Erik Penser: Del 4
Del 4 av 11: Erik Penser. I ’Svenska miljardärer’ får…
Att leda team – 60 tips som ökar din systemintelligens
Det här är en bok om team teamutveckling och teamledarskap.…
Svenska miljardärer Christer Gardell: Del 7
Del 7 av 11: Christer Gardell. I ’Svenska miljardärer’ får…
Förhandla som proffsen – 147 tips som ger dig fördelar i alla förhandlingar
Den här handboken lär dig att använda (och bemöta) proffsförhandlares…
Leda bra eller leda bäst – 8 steg som hjälper dig att hitta nyckeln till både ditt och dina medarbetares hjärta
Hur blir man en riktigt bra ledare? Får bättre resultat…
Lägre kapitalkrav för privata aktiebolag. Ds 2019:6 :
Föreslår att det lägsta tillåtna aktiekapitalet i privata aktiebolag ska…