Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation. Om författarna Jesper Falkheimer och Mats Heide är docenter i medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Larsåke Larsson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet.
Relaterade produkter
Journalistik och content marketing
Vad är egentligen skillnaden på journalistik och annat redaktionellt innehåll…
VAD ÄR ETT BRA KONTOR?
I ”Vad är ett bra kontor? Olika perspektiv på Sveriges…
Med uppdrag att växa – Om ansvarsfullt företagande
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av…
Historien om den svenska vindkraften : hur det började läget idag framtid
Den svenska vindkraftens utveckling från 1975 och framåt. Nuläge potential…
Att ge ut en bok : så gjorde jag!
Drömmer du om att skriva och ge ut en bok…
21 tips för ett rikare liv
Det är när människor mår bra som företag går bra.…
OFFERT : Boosta din Försäljning
Kan en medelmåttig säljare bli en stjärnsäljare och hur kan…
Internationalisering i en global värld – – från innovation till marknadsledare
Hur kan man få företag att växa? Den här boken…
Helikopterfaktorn : en överlevnadsguide för chefer i digitalåldern
Det nya arbetslivet — mitt i en digital revolution —…
Utveckling genom relationer : inre kompass i en föränderlig värld – metodbok för individer team och organisationer
Organisationer behöver se över sitt sätt att få effekt i…
Handbok i kundinvolvering : kundorienterat utvecklingsarbete steg för steg
Boksläpp: Handbok i kundinvolvering Carina Rislund och Glenn Jonasson har…
10 tips för mångfald : Praktisk handbok i att skapa lönsamhet genom mångfald & inkludering
Mångfaldsarbete är lönsamt. Framgångarna beror på att företag som värdesätter…
Mastering the Art of Success
Den legendariska bäst-säljande författaren Jack Canfield har tillsammans med en…
Att sälja det egna företaget – en guide baserad på egna erfarenheter
Som ägare till mindre företag har man ofta svårt att…
Ändamålsparagrafen – Ledarskap i folkrörelser
Här lyfts folkrörelsernas särprägel och det unika ledarskap som går…