Kriskommunikation

Kriskommunikation

Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer. Läs mer Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation. Om författarna Jesper Falkheimer och Mats Heide är docenter i medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Larsåke Larsson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet.

Läs mer om Kriskommunikation

Kriskommunikation

Ekonomi & Management

Hitta Ekonomi & Management även hos:





Rulla till toppen