I ’Konverteringsoptimering’ förklaras på ett koncist och lättillgängligt sätt hur du som webbplatsägare både kan öka din vinst och förbättra besökarnas helhetsupplevelse av din sajt genom att arbeta med konverteringsoptimering. En konvertering, målomvandling, sker när dina besökare gör det du önskar på din webbplats. Det handlar ofta om ett köp, men det kan också röra sig om att till exempel ladda ner ett produktblad eller att anmäla sig till ett nyhetsbrev. I boken förklaras hur du genom att mäta, analysera, testa och förbättra med enkla medel kan öka konverteringsgraden, och alltså få fler kunder till din webbplats. I takt med att nya användarvänliga webbaserade program utvecklats så har dessutom konverteringsarbetet blivit allt lättare. Med hjälp av onlinetjänster som Optimizely och Visual Website Optimizer kan även mindre sajtägare och e-handlare nu testa sina hypoteser och mäta utfallet utan att spendera en förmögenhet.Jacob Jarnvall är expert på konverteringsoptimering. De senaste åren har han hjälpt allt från stora försäkringsbolag till mindre e-handlare med att förbättra sin konvertering.
Läs mer om Konverteringsoptimering