Konsultboken’ är oumbärlig läsning för alla konsulter. Den riktar sig också till dig som funderar på att bli konsult eller vill veta mer om vinsterna med ett konsultativt förhållningssätt. I boken får du många värdefulla tips och expertråd om bland annat försäljning, kriskommunikation, innovation, ditt personliga varumärke och hur du kan nå dina kunder effektivare med ett digitalt tänk. Både experter och konsulter, som representerar allt från solokonsulter till internationella konsultjättar, har delat med sig av kunskap och erfarenheter. En röd tråd i ’Konsultboken’ är författarens undersökning ”10 snabba frågor” (2014), där 100 konsulter berättat om utmaningar, motivation och ledarskap samt rankat framgångsfaktorer i konsultrollen. Det handlar om att skapa förtroende, tydlig kommunikation, att vara lyhörd och lyssna av sin kund samt vikten av affärsmässighet. Att läsa Konsultboken blir en process där du får möjlighet att ranka dig mot framgångsfaktorerna och reflektera över vad du kan bli bättre på. Sagt om boken ”Konsultboken” ger en unik helhetsbild över allt man behöver kunna som konsult – allt från försäljning till framgångsfaktorer. Boken är måste-läsning för alla som är i början av sin konsultkarriär – sedan bör den läsas en gång om året fram till pensionen! – Emil Eriksson, vd på Lunicore ”Konsultboken” bjuder på rikligt med konkreta tips, plats för egen strukturerad reflektion och en härlig mix av olika, spännande erfarenheter. Med andra ord en bok fylld av en stor mängd nyttigheter – även för en luttrad konsult. – Marie Hallander Larsson, HR-direktör på Försäkringskassan, tidigare bland annat vd för konsultföretaget Empower Marianne har en djup insikt i konsultens vardag och vad som krävs för att lyckas i konsultrollen. ”Konsultboken” ger ett väl utvecklat stöd för både chefer som ska leda konsulter och enmanskonsulter. Jag rekommenderar boken till alla som vill utvecklas i konsultrollen. – Siv Axelsson, personal- och informationsdirektör på WSP samt författare till ”Kunskapens arena: kunskaps- och affärsutveckling för konsulter” Vi jobbar i en snabbt växande och spretig bransch. ”Konsultboken” innehåller många guldkorn för den som vill bygga en välfungerande konsultverksamhet. – Patrik Westander, vd på PR-byrån Westander Det är lätt att få stor behållning av ”Konsultboken”, då den täcker så många perspektiv på konsultrollen. Att lyckas som konsult handlar till stor del om att hjälpa andra och Marianne Olsson har med ”Konsultboken” hjälpt mig. Jag är säker på att den kommer hjälpa många fler. – Johan Sköld, försäljningschef på Knowit samt författare till ”Försäljning i konsultföretag” Marianne Olsson har både ur djupet av sina egna erfarenheter och genom en imponerande mängd research lyckats vaska fram vad som är väsentliga framgångsfaktorer för en stor och varierande yrkeskår. Det finns en hel del tråkig manageme
Hitta Ekonomi & Management även hos: