Den här boken vill väcka lust och få människor att tro på sina författardrömmar och riktar sig till den som vill skriva för en bred läsarskara. Svensk litteratur lyckas numera väl både i Sverige och utomlands. Men hur skriver man en bästsäljare? Det här är den första svenska handboken som sätter bästsäljaren under lupp och ställer frågan till dem som bevisligen vet hur man gör. Boken guidar läsaren från den första vaga bokidén till färdigt manus, utgivning, marknadsföring och försäljning. Stommen är intervjuer med kända författare (Jonas Jonasson, Karin Alvtegen, Katarina Mazetti, Henning Mankell, Håkan Nesser, Mari Jungstedt, Jan Guillou, Leif GW Persson m.fl.) förläggare och andra experter som delar med sig av sina erfarenheter. Tonen i boken är lättsam och innehåller många faktarutor, så-gör-du-listor och lärorika exempel. En inspirerande, underhållande och faktafylld vägbeskrivning till bokhandelns topplistor. Författarna är journalister med mångårig erfarenhet från dags- och kvällspress och med ett brinnande intresse för litteratur. Katarina Lagerwal l har arbetat på några av landets största dagstidningar, bland annat Expressen, Aftonbladet och Dagens Nyheter, samt varit bokrecensent på Stockholm City. Lina Wennersten har bland annat arbetat på Svenska Dagbladets kulturredaktion och som redaktör på Språktidningen. Hon har även varit bokredaktör på Stockholm City.
Läs mer om Konsten att skriva en bästsäljare