Konferens och reception Arbetsbok

Konferens och reception Arbetsbok

Konferenshotell och receptioner ger jobb åt många och allt fler söker sig också till ’mötesbranschen’. Kraven på ett säljande och professionellt agerande är höga. En hårdnande konkurrens tillåter inte några förlorade kunder p g a okunnighet eller bristande servicevilja. En konferens är en stor investering av både arbetstid och pengar. Det är därför angeläget att arrangemanget inte bara är felfritt utan helst även innehåller ’det där lilla extra’. Detta läromedel ger en heltäckande beskrivning av konferensmarknaden och hur sammanträden, konferenser och liknande arrangemang genomförs på ett miljömedvetet, serviceinriktat och ansvarsfullt sätt. Det ger också kunskap om arbetet i hotell- och företagsreceptioner utifrån verklighetsanknutna situationer. Konferens och reception innehåller bl a: • Konferens • Reception • Att arbeta med service • Miljö- och kvalitetstänkande • Kommunikation • Marknadsföring och lönsamhet • Branschorganisationer • Branschordlista (svensk–engelsk/engelsk–svensk) Till Faktaboken finns en Arbetsbok med realistiska uppgifter samt en Lärarhandledning som ger kommentarer och förslag till lösningar, kursplanering för ADM1208 Konferens och Reception, HOK1205 Konferens och HOK1206 Reception, OH-underlag och provuppgifter på cd. Läromedlet är anpassat till gymnasieskolans kurs Konferens och reception och kan med fördel även användas till kurserna Konferens respektive Reception . Det passar utmärkt för kompetensutveckling i företag inom turist- och mötesindustrin, KY-utbildningar och andra påbyggnadsutbildningar.

Läs mer om Konferens och reception Arbetsbok

Konferens och reception Arbetsbok

oklassificerat, Övrigt

    Hitta oklassificerat även hos:





Rulla till toppen