Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar. Läs mer Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA. Om författarna Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
Läs mer om Kommunikation i förändringsprocesser
Hitta Ekonomi & Management även hos: