Detta är en guide för dig som arbetar med sociala medier och kundtjänst i digitala kanaler på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Säkerligen har du mött både glada och mindre roliga kommentarer i sociala medier. Kanske ett och annat troll. Det är inte alltid lätt att svara! Låt denna guide bli en ständig följeslagare i ditt arbete och använd den nästa gång du inte vet hur du ska hantera en kommentar. BUGA för missnöjda kunder och bjud trollen på BUS! Guidens enkla metoder gör ditt arbete både enklare och roligare. Och du vet väl att proffsigt bemötta kommentarer både kan spara tid stärka ert varumärket och generera fler kunder? Möjligheterna är många! Ur innehållet· Ta vara på era guldklimpar· Konsten att svara personligt och proffsigt· Att använda smileys eller inte· BUGA för missnöjda kunder· BUS för troll och gnällspikar· Så slipper du kommentarerna du inte vill ha· Att bemöta i kris· Tips för fler kommentarer Om författaren: Lena Leigert var en av de första i Sverige att börja arbeta professionellt med sociala medier. 2009 skrev hon den första boken på svenska om sociala medier och i mer än tio år har Lena arbetat med sociala medier digitala kanaler och digitalt utvecklingsarbete – som rådgivare författare och föreläsare.
Läs mer om KOMMENTARER I SOCIALA MEDIER SÅ BEMÖTER DU GNÄLLSPIKAR TROLL OCH ALLA UN
Hitta Ekonomi & Management även hos: