Handledande samtal

Handledande samtal

Som handledare möter du utmaningar på flera plan. Att ha djupgående kunskaper om handledningens teori och praktik räcker inte. Du måste även skapa en bärande relation till klienten, oavsett om det är en student på praktik eller en yrkesverksam person du handleder. Den goda relationen är en förutsättning för ett framåtskridande samarbete. I den här boken ger författaren dig vägledning kring vilka förhållningssätt som kan leda fram till en bra samverkan. Du får hjälp förbi hinder i handledningen. Klienten kan till exempel vara rädd för att bli bedömd, inte förmå förmedla vad som är väsentligt eller ha svårigheter att förstå vad handledaren uttrycker. För att komma vidare är kommunikationen A och O; genom en tystnadens och lyssnandets kultur skapar du utrymme för klientens utveckling. Boken Handledande samtal är skriven utifrån lång erfarenhet och forskning och passar dig som är på väg att bli eller vill utvecklas som handledare inom privat och offentlig verksamhet.

Läs mer om Handledande samtal

Handledande samtal

Psykologi & Pedagogik

    Hitta Psykologi & Pedagogik även hos:





Rulla till toppen