Hur får vi fler sponsorer? Och hur kan vi utveckla befintliga samarbeten? Hållbar sponsring är en praktisk handbok som ger konkreta tips och råd i syfte att utveckla framgångsrika och långsiktiga sponsorskap. Boken utgår från idrotten och vänder sig främst till föreningar, förbund, evenemang och andra typer av rättigheter. Innehållet riktar sig till dig som i någon form arbetar eller är ideellt engagerad inom sponsring, marknadsföring, försäljning eller evenemang. Den vänder sig även till dig som studerar, samt till företag och sponsorer. Hållbar sponsring ger dig konkreta verktyg som utvecklar ditt arbete med sponsring. Genom handbokens åtta steg lär du dig att förpacka och sälja sponsring – från det interna förarbetet till utvärderingen av ett sponsorskaps effekter. Boken hjälper dig förstå varför idrottsvarumärket, målgruppen och de sex motiven till att sponsra är centrala att känna till. Du får också veta mer om varför samhällsnytta är så viktigt för framtidens sponsring. Syftet med Hållbar sponsring är att höja kunskapsnivån inom sponsring hos idrottens rättigheter. Boken vill också inspirera och motivera dig som läsare till att upptäcka nya sidor, testa modeller och bidra till att öka värdet i sponsorskap. Boken ger dig löpande case och fördjupningar, samt intervjuer med ledande aktörer inom branschen. Du får också ta del av 99 sanningar om sponsring. Läs boken och håll dig uppdaterad på hallbarsponsring.se.
Läs mer om Hållbar sponsring : en handbok för idrotten med teori, tips och inspiration
Hitta Samhälle & Politik även hos: