H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter – att marknadsföra i butik

H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter – att marknadsföra i butik

I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga böcker i serien varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. Läs mer H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. Nyckelord är affärsidé, planering, genomförande och utvärdering av marknadsföring och försäljning, butiksprofil, sinnesmarknadsföring, säljstödsmaterial, konsument- och marknadslagar, etiska regler och butiksekonomi, att räkna på lönsamheten. Till faktaboken finns en lärarhandledning. Om författarna Författare till boken är Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Jan-Olof och Anders är konsulter och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är handelslärare och egen företagare. Susanne driver eget företag där hon utbildar och vidareutvecklar företag inom butikskommunikation, det kombinerar hon med att undervisa på gymnasiet.

Läs mer om H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter – att marknadsföra i butik

H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter – att marknadsföra i butik

oklassificerat, Övrigt

Hitta oklassificerat även hos:





Rulla till toppen